3 zasady skutecznych kampanii Google Ads

Google Ads czyli linki sponsorowane od lat cieszą się niesłabnąca popularnością, ze względu na swoją wyjątkową skuteczność. Przynoszą bardzo dobre efekty zarówno dobrze wypozycjonowanym stronom, jak i nowo powstałym. Dla nowych firm Google Ads to jedyny sposób aby szybko zaistnieć w wyszukiwarkach. O czym warto pamiętać konfigurując kampanię?

Odpowiednia konfiguracja

Kampania Google Ads może przynieść wiele korzyści i skutecznie wypromować Twoją firmę w internecie, jednak należy pamiętać o właściwej konfiguracji kampanii. Zanim zaczniemy konfigurację kampanii zastanówmy się jaki cel chcemy osiągnąć. Musimy też pomyśleć w jaki sposób i na jakich stronach najczęściej potencjalni klienci szukają naszych usług czy produktów. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, strony na których wyświetlana jest nasza kampania oraz wybór typu reklamy to trzy podstawowe najważniejsze zasady skutecznej kampanii Google Ads.

O czym warto pamiętać?

Konfiguracja kampanii Google Ads powinna zacząć się od ustalenia typu reklamy, która przyniesie nam najwięcej korzyści. Z pewnością chcemy dotrzeć do jak największego grona odbiorców, ale musimy dokładnie określić w jaki sposób. Google Ads daje możliwość wyboru na jakich stronach będzie wyświetlana nasza reklama, co znacznie zwiększa skuteczność naszej kampanii. Warto wtedy się zastanowić, gdzie nasi klienci mogą szukać naszych usług czy produktów i wtedy o wiele łatwiej przyjdzie nam wybrać odpowiednią lokalizację reklamy.
Podobnie rzecz się z zasięgiem reklamy czyli poprzez wybranie odpowiednich słów kluczowych. Wybierając np. sklep z odzieżą damską, zamiast sklep z odzieżą damską Wrocław lub internetowy sklep z odzieżą damską możemy znacznie zmniejszyć efektywność naszej kampanii. Poza tym warto wiedzieć, że jeśli klient wpisuje w wyszukiwarkę np. szkolenia Wrocław i trafia na stronę firmy szkoleniowej oddalonej o 50 km to od razu zrezygnuje ze skorzystania z naszych usług, ale jeśli trafi na informację, że np. obsługujemy takie miasta jak Wrocław czy oferujemy dojazd do klienta, to mamy znacznie większą szansę na zainteresowanie klienta naszą usługą.
Dlatego warto pamiętać, dostosowaniu strony do prowadzonej kampanii Google Ads, jeśli chcemy zyskać nie tylko większy ruch na stronie, ale również większe zainteresowanie prowadzoną działalnością. W kampaniach Google Ads bardzo istotną rolę mają słowa kluczowe, które mają bardzo duży wpływ na skuteczność kampanii. Wybór odpowiednich fraz, po których nasi klienci trafią na naszą stronę wymaga przeanalizowania wszystkich statystyk strony, poprzednich kampanii i dokładnego sprawdzenia konkurencji.
Google Ads odpowiednio skonfigurowane może stać się skutecznym narzędziem zwiększającym sprzedaż, jednak wymaga to wiedzy i czasu, dlatego w wielu przypadkach lepiej powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej. Możemy sami konfigurować kampanie jeśli mamy czas na analizę statystyk, słów kluczowych i stron, na których warto się reklamować.

Inne publikacje  Logistyka b2c w dobie rosnącej konkurencji - jak wyróżnić się na tle innych sklepów online?

Więcej o linkach sponsorowanych Google Ads: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-google-ads-adwords/linki-sponsorowane-google-adwords/

3 zasady skutecznych kampanii Google Ads

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *