Jak podaje portal OptimalEnergy.pl, uśredniona cena prądu w 2022 roku wynosi o ponad 22% więcej niż w roku poprzednim. Warto podkreślić, że stawka ta dotyczy konsumentów indywidualnych – firmy musiały mierzyć się widmem nawet dwukrotnej podwyżki. Aby ograniczyć wzrost comiesięcznych rachunków, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się zapoznać z korzyściami, jakie może przynieść optymalizacja kosztów energii. Jakie działania warto rozważyć?
Optymalizacja kosztów energii w świetle obowiązującej umowy
W jaki sposób obniżyć rachunki za prąd dla przedsiębiorstwa? Optymalizacja kosztów energii w przypadku firm jest uzależniona od kilku czynników, takich jak:
- opłaty handlowej, proponowanej przez danego sprzedawcę prądu (np. Tauron, Energa, PGE, Enea, E.ON, Fortum, Polenergia),
- mocy umownej (powyżej lub poniżej 40 kW),
- rodzaju odbiorcy (fabryki, duże firmy, małe i średnie przedsiębiorstwa),
- wybranej taryfy prądu (np. C11, C12a, C12b, C21, C22a, C22b).
Rozważając możliwe sposoby na obniżenie cen prądu, warto zapoznać się z aktualnymi stawkami oferowanymi przez wiodących operatorów. Porównując ze sobą dynamicznie zmieniające się oferty poszczególnych sprzedawców, warto szukać odpowiedzi na poniższe pytania:
- Ile wynosi stawka za 1 kWh (kilowatogodzinę)?
- Ile wynosi doliczana przez sprzedawcę opłata handlowa?
- Czy dana oferta zawiera gwarancję stałej ceny przez cały okres trwania umowy?
- Na jakiej grupie taryfowej opiera się dana oferta?
- Jaki jest czas trwania umowy?
- Czy umowa zawiera obowiązkowe usługi dodatkowe?
Jak ustalić najkorzystniejszą dla swojej firmy umowę na energię elektryczną? Z pomocą przychodzą nam przede wszystkim internetowe porównywarki cen, które regularnie aktualizują stawki sprzedawców prądu. Warto podkreślić jednak, że optymalizacja kosztów energii może odbywać się poprzez szereg niewielkich z pozoru zmian, związanych z audytem wykorzystywanych w codziennej pracy urządzeń drukujących.
Optymalizacja kosztów energii przynosi szereg oszczędności
Interesujących danych na temat ograniczenia wydatków na eksploatacyjnych podaje firma Euroimpex – autor oprogramowania Documaster, które wspiera redukcję kosztów w przedsiębiorstwach, urzędach i instytucjach publicznych. Opublikowane przez markę Euroimpex dane wskazują, że największe przedsiębiorstwa ponoszą nawet milion złotych rocznie dodatkowych kosztów eksploatacyjnych. Wydatków tych można uniknąć, decydując się na przeprowadzenie audytu, który dostarczy nam informacji na temat:
- urządzeń drukujących – ich zapotrzebowaniu na energię elektryczną, koszt części serwisowych oraz przeglądów,
- liczby tworzonych cyklicznie wydruków,
- możliwych do wdrożenia procedur, które pomogą nam ograniczyć liczbę dokumentacji papierowej (np. poprzez przeniesienie części działań do sieci).
Jesteś ciekaw, jak wiele korzyści zapewni Ci optymalizacja kosztów energii i firmowych procedur? Skontaktuj się z firmą Euroimpex i poznaj funkcjonalności oprogramowania Documaster – systemu dla przedsiębiorstw, urzędów i placówek oświatowych, które pomoże Ci obniżyć ponoszone koszty eksploatacyjne.