Strategia komunikacji w social mediach w 4 krokach

 

Kanały społecznościowe dają ogrom możliwości biznesowych w każdej branży, Aby je w pełni wykorzystać, należy stworzyć skuteczną i wyróżniającą się strategię komunikacji w social mediach. Ważne będzie nie tylko dobre poznanie przyszłych klientów, ale również sprawne opowiadanie o marce. Sprawdź, jak to zrobić w 4 krokach.

 

Krok 1: strategia komunikacji w social mediach a buyer persona

Zanim zaczniemy komunikować się z odbiorcami, musimy wiedzieć, do kogo kierujemy swoje treści. Niezbędne jest zatem stworzenie profilu klienta idealnego. Warto podkreślić, że niektóre marki będą musiały opracować więcej niż jeden profil – np. jeśli mają linię kosmetyków skierowaną do nastolatek i kobiet w dojrzałym wieku.

Warto określić nie tylko takie cechy jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania, ale również potrzeby (jawne oraz ukryte), troski, ulubiony sposób spędzania wolnego czasu, rytuały bądź przyzwyczajenia, a także cele i ambicje.

 

Krok 2: Value Propositin, czyli wyróżnienie oferty

Kolejnym krokiem w przygotowaniu strategii komunikacji w social mediach powinno być zaproponowanie wartości dla klientów. Warto oprzeć je o oczekiwania buer persony. Propozycja wartości powinna odnosić się do konkretnych zalet produktu bądź usług, może to być np. szybka i bezpieczna wysyłka czy pakowanie towarów na prezent i możliwość personalizacji zamówienia.

Inne publikacje  Różnica między transportem intermodalnym i multimodalnym

 

Krok 3: opowiedz swoją historię

Historia firmy, czyli tzw. storytelling pozwoli Twoim odbiorcom utożsamiać się z marką, a także wywoła pożądane emocje, co z kolei sprawi, że będą oni bardziej zaangażowani i lojalni. Opowieść buduje również autentyczny przekaz, niezwykle ważny w skutecznej strategii komunikacji w social mediach.

 

Krok 4: strategia komunikacji w social mediach a identyfikacja wizualna

Social media opierają się na obrazach – klimach wideo, grafikach i zdjęciach, dlatego spójna identyfikacja wizualna pozwala lepiej komunikować się z odbiorcami. Podstawowe zadania to wybranie palety kolorów, stworzenie teł, zdecydowanie się na spójną obróbkę zdjęć (można w tym celu skorzystać z gotowych presetów) czy wybranie fontu i stworzenie loga marki.

 

Sięgnij po pomoc ekspertów od social mediów

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii komunikacji w social mediach? Zgłoś się do ekspertów z agencji marketingowej – Frank & Greg. Specjaliści przygotują dla Ciebie analizę konkurencji, przejdą z Tobą przez wszystkie kroki skutecznej strategii, a także zadbają o mierzalne wyniki działań. Już dziś zapoznaj się z pełną ofertą i umów się na pierwszą konsultację – Twoja marka może więcej.

Strategia komunikacji w social mediach w 4 krokach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *