Rola logistyka w strategii e-commerce

Nowe technologie zmieniły wiele nawyków w naszej codzienności, a także niektóre procedury, jak w przypadku logistyki, która została zmuszona do dostosowania się do wymogów e-commerce. Dlatego też firmy muszą zwiększyć swoje wysiłki w zakresie logistyki, ponieważ działania te mają decydujący wpływ na zadowolenie klientów.

E-commerce i logistyka

Od momentu pojawienia się handlu elektronicznego, zrobił on prawdziwą rewolucję gospodarczą, ponieważ udało mu się na nowo zdefiniować relacje między kupującym, sprzedającym i producentem, tworząc nowe modele biznesowe. Zakupy w internecie stały się tak normalne wśród konsumentów, że wiele firm i przedsiębiorców decyduje się na uruchomienie swojego sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży. Jednak konkurencja jest często ogromna, więc kiedy firmy te decydują się na podjęcie działalności, stają przed wyzwaniami logistycznymi i decyzjami, które są kluczowe dla powodzenia biznesu. Logistyka dla e-commerce, jest znacznie bliższa niż mogłoby się wydawać. Jednym z kluczy do udanej sprzedaży w internecie jest zadowolenie klienta, a kiedy nie udaje się tego osiągnąć, zazwyczaj wynika to z nieprawidłowości w łańcuchu dostaw, opóźnień w dostawie towarów, dotarcia zamówienia w złym stanie lub trudności w procesie zwrotu.

Dlaczego logistyka dla e-commerce jest kluczowa?

Rola logistyki w procesie zakupów w internecie jest tak istotna, że stała się dla dużych firm najlepszą bronią w zdobywaniu zaufania użytkowników. Dokładnie to, co pozwoliło gigantom branży, takim jak Amazon, eBay czy AliExpress, stać się największymi kanałami sprzedaży w internecie na świecie, to m.in.:
• Ich siła skalowalności, ponieważ zawsze byli zaangażowani w rozwój
• Zdolność do terminowej realizacji zamówień
• Łatwość zwrotów
• Wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym i aplikacji IoT
• Możliwość negocjacji w celu zaoferowania bezpłatnej wysyłki
• Wykorzystanie narzędzi do zarządzania zapasami i śledzenia zamówień
Dziś wiele firm, które wdrożyły procesy sprzedaży w internecie, już dąży do osiągnięcia tych czynników, ponieważ jasne jest, że chodzi o zapewnienie udogodnień i opracowanie strategii, które w pełni wykorzystują zasoby łańcucha dostaw.
Posiadanie skutecznych i wysokiej jakości rozwiązań logistycznych, strategii i procesów stanowi dla firmy dużą wartość dodaną, ponieważ oznacza, że jest ona przygotowana do radzenia sobie z nietypowymi żądaniami, zdarzeniami związanymi z dostawą itp. W tym sensie firmy powinny pamiętać, że nie wystarczy mieć najlepszą platformę, obszerny katalog produktów czy skuteczną strategię marketingową, aby przyciągnąć klientów w internecie. O ile jasne jest, że działania związane z tymi aspektami są bardzo ważne, to jeśli produkt nie może być dostarczony na czas do konsumenta końcowego, odejmuje to wszystkie wymienione zalety. W związku z tym firmy stoją przed poważnymi wyzwaniami, takimi jak zapewnienie doskonałej usługi dostawy, oferowanie spersonalizowanej obsługi, dbanie o koszty dystrybucji i posiadanie gwarancji zwrotu.

Rola logistyka w strategii e-commerce
Inne publikacje  Poradnik dla nowych użytkowników smartfonów: jak wybrać i korzystać z odpowiedniego modelu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *